7 věcí, které při cvičení neoblékejte

move-it poradna

 

K dosažení našich sportovních cílů je motivace velmi důležitá, ale není jediným podstatným spojencem, kterého potřebujeme. Pro někoho je fitness oblečení pouhý detail, něco nedůležitého. Každopádně však není jedno v čem cvičíme a staré, tvar nedržící tričko s tepláky zkrátka nestačí. Pěkné oblečení, ve kterém se cítíme komfortně, dokreslí naší snahu posunout se dále, ze cvičení máme lepší pocit a připadáme si atraktivněji. Zkuste si udělat malý experiment - oblékněte si vytahané tílko a vyšisované leginy, prohlédněte se v zrcadle a vyfoťte se. Pak si na sebe vezměte hezký fitness outfit, znovu se na sebe podívejte do zrcadla a vyfoťte. Už při pohledu v zrcadle uvidíte rozdíl a co teprve, když si dáte obě fotky vedle sebe. Kvalitní sportovní oblečení navíc plní i mnoho dalších funkcí. S vhodným oblečením se můžeme správně potit, lépe zapojit své svaly a díky speciálním vláknům odvádějícím vlhkost od těla ochránit citlivou pokožku. 

Abychom vám pomohli vybrat vyhovující outfit pro intenzivnější formy cvičení, jakými jsou třeba HIIT, zumba, běh, spinning nebo cross-fit, udělali jsme seznam 7 tipů věcí, kterým je lepší se vyhnout. 

 

1) 100% bavlněné oblečení    

Depositphotos_87507402_s-2015

Proč?

Materiál je tak pohodlný a lehký, až se zdá, že ho na těle skoro necítíte. Bavlněná tkanina ale absorbuje snadno vlhkost přímo do oblečení, pot se doslova vsákne, a déle schne. Vaše tělo je pak těžší, látka se přilepí na tělo a zabraňuje odvodu přebytečné vody od pokožky. Navíc při tzv. cool-down a závěrečném strečinku Vám díky mokrému oblečení začne být brzy chladno a riskujete nachlazení. Pokud ale chodíte na lekce body & mind, bude 100% bavlněné oblečení perfektním pomocníkem. 

 

2) Top bez podpory nebo nekvalitní sportovní podprsenka

Depositphotos_58824323_s-2015

Proč?

Se sportovním tílkem bez výztuhy pro prsa nebo sportovní podprsenkou s minimální podporou se Vám může stát, že místo soustředění se na lekci, se více budete starat o svůj zevnějšek. Při sebemenším výskoku nebo poskoku bude docházet k nepříjemnému pohybu prsou. Vaše vazy a tkáně v oblasti prsou nebudou dostatečně zafixované a chráněné, což způsobuje jejich nechtěné natahování. Tílko se zabudovanou vnitřní podprsenkou dokáže divy.

 

3) Opotřebované boty

Proč?

Boty fungují stejně jako pneumatiky: pokud jsou opotřebované, neposkytují přilnavost, a to může mít za následek uklouznutí, nemluvě o riziku poškození jednotlivých částí těla, které přichází s dlouhodobým užíváním obnošených bot. Chcete-li mít stabilitu a zabránit poškození plus bolesti kloubů, vazů, šlach a svalů, je nesmírně důležité měnit boty v závislosti na frekvenci Vašeho cvičení. V prodejnách, kde se specializují na sportovní obuv, Vám rádi odborně poradí, po jak dlouhé době je dobré boty hodit do koše a pořídit si nové. Zároveň Vám doporučí, které boty jsou pro dané cvičení nejvhodnější.  

 

4) Šperky a podobné příslušenství 

Depositphotos_13275563_s-2015

Proč?

Doplňky, které visí nebo váží příliš mnoho, by měly být uloženy v šatně ve skříňce, v případě že je nemůžete nechat doma (přímo z práce vedou Vaše kroky do fitka). Takové šperky nejen že mohou překážet a bránit tak Vašemu výkonu, ale mohou být příčinou lehkých i vážných zranění. Lehce o ně zavadíte tělem, mohou se zaseknout na posilovacím stroji nebo se zapletou do oblečení.  

 

5) Oblečení, které je příliš těsné

Proč?

Těsné oblečení může bránit některým pohybům a navíc neumožňuje správný odvod potu od pokožky. Co je důležité: Vaše tělo potřebuje při sportu dýchat. Zvedání závaží, ohýbání kolen nebo dokonce pohyb paží, to vše je v těsném oblečení nepohodlné. Snížíte tak mobilitu těla, pohyb se stane nepříjemným a budete si připadat jak ve svěrací kazajce.  

 

6) Parfémy nebo deodoranty se silnou vůní

Proč?

Když Vaše tělesná teplota stoupá, Váš tělesný pach má tendenci stát se silnější. To je důvod, proč silná vůně může způsobit extrémní nepohodlí a dokonce i bolesti hlavy. Abyste zabránili jakýmkoliv problémům v tomto smyslu, platí staré dobré přísloví že "méně je více". Deodorant (bez zápachu) by měl stačit.  

 

7) Čepice a kšiltovky

Depositphotos_43740437_s-2015

Proč?

Když si to nevyžaduje situace - cvičím venku a je chladno nebo naopak pálí slunce a chráním se před slunečními paprsky, na cvičení si neberte pokrývku hlavy, protože může dojít k přehřátí, což způsobí fyzickou bolest a přímo ovlivní Váš výkon. Určitě to znáte, při cvičení Vám teče pot z čela a máte mokré vlasy. Pokud si vezmete čepici, pot, který by jinak přirozeně zmizel v prostoru, zůstane na hlavě a zabráníte tak tělu dýchat. Takže pokud nejste na čerstvém vzduchu a potřebujete se ochránit před povětrnostními vlivy, nechte si čepici doma. 

 

To co nosíte na cvičení je neméně důležitou součástí, proto vybírejte pečlivě. Volte oblečení, které je vyrobeno z lehkého materiálu s funkčními vlákny, rychle absorbuje, nechá cirkulovat vzduch a odvádí pot od těla. Vyberte si speciální kousky, které usnadňují pohyb, aniž by docházelo k tření způsobující odření pokožky. 

V našem e-shopu move-it.cz najdete širokou kolekci kvalitního sportovního oblečení, které Vám pomůže dosáhnout požadovaných výsledků. Podívejte se a zjistěte více ZDE

 

Potřebujete poradit? Obraťte se na nás, zavolejte nebo napište, rádi Vám pomůžeme s výběrem. Jsme zde pro Vás. 

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.