Jak si přes týden udržet zdravý životní styl

V průběhu pracovního týdne musíme naší pozornost soustředit na různé povinnosti, zajišťujeme chod domácnosti, zvládáme pracovní vytížení a mnoho dalších maličkostí. Víkend znamená uvolnění a odpočinek od běžných starostí, a my si obvykle dáváme mnohá předsevzetí, jak aktivně a zdravě víkend strávíme. Jenže i přes ty nejlepší úmysly se nám občas stane, že veškeré zdravé plány odsuneme na vedlejší kolej, zdravý životní styl je ten tam a my se z víkendu léčíme ještě v úterý odpoledne. Pokud se Vám něco takového stane, udělejte si ještě v neděli večer čas a naplánujte si dopředu, co uděláte pro to, abyste co nejdříve zmírnili následky, získali ztracenou energii, lepší náladu a celkově vylepšili kvalitu Vašeho týdne.   

 

Naplánujte si jídlo

Do obchodu se vždy vydejte s připraveným „zdravým“ nákupním seznamem a nakupte pouze ty potraviny, které v něm máte sepsané. Nenechte se zlákat akčními nabídkami nebo třeba Vaším vnitřním hlasem, který Vám našeptává, že jedna tabulka čokolády přeci nemůže uškodit. Jedině tak se vyhnete tomu, že koupíte nezdravé jídlo. Pokud takové výživově prázdné potraviny nebudete doma mít, nebudou Vás svádět k malým prohřeškům, zabráníte tak zklamání a podlomení vlastní sebedůvěry.   

Dejte si práci, najděte si recepty na výživově vyvážené, kvalitní pokrmy a sepište si je. Využijte třeba Pinterest, kde je nepřeberné množství skvělých receptů a nápadů, vytvořte si z nich nástěnku těch neoblíbenějších pro Vaše vlastní vynikající menu. Na vaření se budete těšit, pomůže Vám to dodržet Vaše cíle a navíc ušetříte čas a peníze při samotném nakupování v obchodě.  

 

Připravte si potraviny

Nákup zdravých potravin je jen část receptu k udržení Vašeho úspěchu. Poté, co všechno jídlo donesete domů, dejte si práci s jeho správným uložením a následným zpracováním. Zdravá výživa a vaření se tak stane určitou přirozeností, na kterou po čase nebudete muset myslet.

Čerstvé ovoce a zeleninu nechte co nejvíce na očích, zdravé potraviny předsuňte před ty méně zdravé, bude Vás to automaticky nutit upřednostnit ty správné. Smoothies a mnoho jiných pokrmů si můžete vyrobit více a zamrazit je pro budoucí použití. To oceníte ve chvílích, kdy budete bojovat s časem a nebudete mít cenné minuty, které můžete věnovat uvaření čerstvého jídla. Stejně tak zeleninu a jiné ingredience na salát k obědu si můžete předpřipravit večer.

Také tolik opomíjené svačiny si můžete naplánovat a připravit dopředu doma, namísto jejich rychlého, neuváženého nákupu cestou do práce. Klidně se jimi předzásobte a v kanceláři budete mít vždy po ruce chutné občerstvení.

Pokud se chystáte jít na cvičení přímo z kanceláře, nezapomeňte na jídlo, které si vezmete před lekcí, abyste měli potřebnou energii pro fyzický výkon. Do tašky si také přibalte malý kousek ovoce nebo půlku sacharidové tyčinky pro chvíle těsně po cvičení. Když je sníte do 30-ti minut po cvičení, nastartujete metabolismus, spálíte více kalorií a doplníte ztracený glykogen.  

 

Vytvořte si plán cvičení

Ideální je sepsat si plán cvičení a nemít ho pouze v hlavě. Ať už použijete klasickou tužku a papír, nebo vytvoříte poznámku v mobilu či soubor v počítači, každý z těchto způsobů Vám pomůže skloubit fyzické aktivity s Vašimi pracovními a ostatními povinnostmi. Přidejte si naplánovaný trénink do kalendáře, vytvořte si upomínku, domluvte se s kamarádkou, anebo pokud můžete, zaplaťte lekci dopředu. Všechny tyto techniky Vás budou nutit k tomu dodržet předem připravený plán. Využijte různé sportovní aplikace, dlouhodobě zaznamenají všechny Vámi dosažené hodnoty a Vy uvidíte, jakých pokroků se Vám podařilo dosáhnout.  

 

Sportovní oblečení si sbalte dopředu

Není vůbec od věci mít dopředu připravené hromádky se sportovním oblečením, které budete další týden potřebovat. Přijdete domů, popadnete připravený balíček a můžete vyrazit. Vyhnete se stresu, kdy rychle a nesystematicky házíte věci do tašky těsně před tím, než jdete cvičit, protože jste se neplánovaně museli zdržet o čtvrt hodiny déle v práci. Často až v šatně fitka zjistíte, že jste něco zapomněli a v horším případě to pro Vás znamená, zrušit naplánovanou lekci a vrátit se zpátky domů.

 

Vytvořte si i Vy svoje vlastní rituály, takové, které Vám pomohou na cestě za aktivním životním stylem.   

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.